6090011609 |
ITINERARI: Acompanyament a l'alumnat i acció tutorial a Educació Infantil i Primària |
2020-2021 |
Taller. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
10/9/2020 - 24/9/2020 (15 hores) de 17:30h a 19:00h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Síncron |
Organització |
Servei Educatiu Segrià
|
| |
|
Activitat en format virtual
Dia de la setmana; DIJOUS |
| |
Inscripció |
14/09/2020 - 10/09/2020 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Els professionals de l’educació tenim la responsabilitat d’aprendre a gestionar de forma sostenible, adaptativa i positiva el nostre món emocional per a que la nostra energia afectiva s’orienti al nostre creixement personal, augmenti la qualitat de les nostres relacions i millori el món en què vivim. Quan la persona millora, tot el que l’envolta també evoluciona.
El desenvolupament de les diferents competències emocionals i socials avui en dia és essencial, tant per al benestar personal com per poder oferir, en la tasca de docent, la nostra millor versió, acompanyant amb serenitat i Il·lusió als alumnes i fent-los de mirall per a la seva gestió emocional.
Aquesta proposta formativa vol oferir recursos i eines perquè tota persona pugui comprendre i gestionar tot allò viscut i retrobar el seu equilibri. La reflexió, l’anàlisi i el qüestionar-se sobre l’àmbit emocional, les relacions intra i interpersonals, serà la base per a aconseguir un canvi de mirada en la tasca docent, afavorir les relacions d'equip, millorar el clima i la convivència i acompanyar a l'alumnat. La gestió efectiva dels conflictes serà una peça clau en aquestes competències emocionals.
Donada la situació actual el curs serà telemàtic, a través de videoconferències i pràctiques. Es dibuixarà un camí paral·lel de creixement personal i millora professional. A través de dinàmiques s'arribarà a un coneixement dels aspectes teòrics essencials.
|
| |
Objectius |
1-Prendre consciència de la importància de desenvolupar les competències emocionals. (Consciència, regulació, autonomia emocional, habilitats socio-emocionals i habilitats de vida).
2-Reflexionar sobre la importància de generar espais amables i emocionalment protegits que facilitin l'expressió emocional, la reflexió, la cohesió de l'equip i el coneixement.
3- Reflexionar sobre les necessitats emocionals de la comunitat educativa (docents, alumnes, famílies) i cercar formes de gestió d'aquestes necessitats.
4- Desenvolupar les competències emocionals necessàries per sostenir i acollir el mon emocional dels alumnes i les famílies davant situacions imprevistes com les que estem vivint en l'actualitat. Gestió de la incertesa.
5- Aprendre sobre el concepte de resiliència i gestionar el seu treball dins l'àmbit escolar, fent balanç de pèrdues i guanys.
6- Conèixer els passos essencials en la gestió positiva dels conflictes.
7- Conèixer i practicar estratègies de regulació emocional.
8- Generar una comunicació positiva cap a una mateixa persona i cap als altres.
9- Practicar tècniques assertives per millorar la comunicació amb els diferents agents (companys/es, famílies, alumnes).
10- Generar un espai de trobada, reflexió, creixement personal i grupal.
|
| |
Continguts |
1. Les emocions
-Vivència de les nostres emocions i de les dels altres.
-Funció de les emocions.
-Tipus d'emocions i emocions bàsiques.
-Autoconsciència emocional.
-Espai emocional protegit.
2. Gestió emocional:
-Diàleg emocional intern i extern.
-Millora de la nostra capacitat de comprendre el que passa.
-Errors cognitius.
-Estratègies corporals: relaxació, respiració, mindfulness...
3. Dimensió intrapersonal – Autoconeixement.
-Autoestima.
-Tolerància a la frustració
4. Dimensió interpersonal.
-Empatia. Legitimació d’emocions.
-Estils de comunicació. Comunicació no violenta.
-Escolta activa. Assertivitat.
-Gestió positiva dels conflictes.
-Enfocament restauratiu global. Principis.
|
| |
Formador/a |
Rosa Miralles Pascual
|
| |
Avaluació |
Per tal de poder dur a terme una valoració de l’impacte de la formació es realitzarà una dinàmica on es valorarà la formació i es plantejaran possibles propostes d'ampliació i seguiment.
Elaboració d'un diari personal i grupal reflexiu per dissenyar les bases d'un acompanyament emocional positiu.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l'aprofitament i la transferència immediata.
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat d'Educació infantil i Primària
|
| |
E-mail |
crp-segria@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dijous |
10/09/2020 |
1730 |
1900 |
Sessió 2 |
dijous |
17/09/2020 |
1730 |
1900 |
Sessió 3 |
dijous |
24/09/2020 |
1730 |
1900 |
|
| |